ZiL-157 Variants/ SAM Sa-2 Guideline System in detail

Kód: 19529
Neohodnoceno
580 Kč
Skladem

Detailní informace

Detailní popis produktu

Foto manuál pro modláře - anglický text.

ZIL-157
Když v roce 1956 na zkušebním polygonu moskevského automobilového
závodu I.A. Lichačeva probíhaly první zkoušky nového prototypu lehkého
nákladního automobilu s pohonem 6x6, nikdo netušil, že se za několik let,
kdy se naplno rozeběhne sériová výroba, stane jedním z nosných typů pozemních
jednotek vojsk Sovětského svazu, ohromné série v různých modifikacích
budou dodávány do všech satelitních států sdružených ve
Varšavské smlouvě a v neposlední řadě, že se projeví jako velice dobrý obchodní
artikl do zemí tzv. třetího světa.
Hledat přesný mezník vzniku automobilu ZIL-157 není vůbec jednoduché. Je
nutné se poohlédnout i zpět do historie. Motorizace sovětských vojsk před
rokem 1941 nebyla na takovém vysokém stupni. Pro potřeby armády i veřejného
sektoru se vyráběly převážně nákladní automobily lehké tonáže a
převládal pohon 4x2. Nejrozšířenějším vozidlem byl ZIS-6, ale ani jeho vyráběné
počty nedokázaly plně pokrýt potřeby urychlené motorizace vojsk v
letech 1939 až 1941. Ve válečných letech se výroba nákladních automobilů
znásobila a začaly se objevovat nové typy. Vedle standardního provedení
4x2 se začaly prosazovat i vozy 4x4, 6x4 a 6x6. Nemalým přínosem byly i dodávky
nákladních automobilů a další vojenské techniky v rámci „Smlouvy
o půjčce a pronájmu“, kdy byly lodními konvoji dopravovány stroje z USA,
Velké Britanie a Kanady.

Doplňkové parametry

Kategorie: Military
Autor: František Kořán, Jan Martinec
Cyklus: WWP
Formát: 235x245, brožovaná
Počet stran: 120
Pořadí vydáni: první
Rok vydání: 2004
Vydavatel: František Kořán RAK

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: