GAZ-66 + ZU-23-2 Anti-Aircraft gun in detail

Kód: 19527
Neohodnoceno
409 Kč
Skladem

Detailní informace

Detailní popis produktu

Foto manuál pro modláře - anglický text.

GAZ 66 patří mezi typické představitele kategorie automobilů se zvýšenou
průchodivostí terénu. V 60. letech tímto typem vyvrcholila tradiční výroba
vozů této kategorie v Gorkovském automobilovém závodě. Její kořeny sahají
až do konce 20. let 20. století. Naprostý nedostatek automobilů tehdy
vedl sovětskou vládu k rozhodnutí postavit v rámci 1. pětiletého plánu továrnu
s výrobní kapacitou sto tisíc vozů ročně. Vzhledem k nedostatku zkušeností
s hromadnou výrobou automobilů probíhala od konce roku 1928
jednání s H. Fordem. Konečná smlouva mezi společností Ford Motor
Company zastoupené Peterem E. Martinem a SSSR zastoupeným Valeriem
Mežlaukem byla uzavřena 31. května 1929. Sovětský svaz díky ní získal technickou
pomoc Fordu při výstavbě nového závodu, zaškolení odborníků v
USA a licenční práva na výrobu vozů Fordovy konstrukce. SSSR na oplátku
zakoupil za 72 milionů rublů 72 tisíc nezkompletovaných osobních automobilů
Ford A a nákladních automobilů Ford AA, které byly v SSSR sestaveny
ještě před spuštěním nového závodu. 29. ledna 1932 pak nový
Nižegorodský automobilový závod (NAZ) opustil první nákladní automobil
NAZ-AA, licenční Ford AA. V říjnu 1932 byl Nižnij Novgorod přejmenován na
Gorkij a ze závodu NAZ se stal světoznámý GAZ, který proslul zejména výrobou
terénních automobilů.
Před 2. světovou válkou to byl především typ GAZ-61 s karoserií typu faeton
určený pro vyšší velitele, ve válečných letech pak byl vyvinut typ GAZ-64 a
jeho známější nástupce GAZ-67. V poválečném období ustoupil vývoj lehkých
terénních vozů potřebě nových nákladních automobilů, které si žádala
obnova sovětského válkou zničeného průmyslu. Jediným nově zkonstruovaným
vozem do roku 1955 byl typ GAZ-69, který nahradil GAZ- 67B.
Jeho vývoj byl zahájen v roce 1946. První vozy začaly opouštět výrobní linku
v roce 1952. V letech 1955 - 1956 přešla jejich výroba do Uljanovského
automobilového závodu (UAZ), kde pokračovala s nevelkými modernizacemi
až do roku 1972! V roce 1956 představila automobilka GAZ nový typ
GAZ-62, který byl jakousi zvětšenou verzí vozu GAZ-69 a připomínal americký
automobil Dodge WC 51. Uvezl 1100 kg nákladu nebo 14 mužů. Výroba
tohoto typu byla ukončena v roce 1960.

Doplňkové parametry

Kategorie: Military
Autor: František Kořán, Michal Burian, Aleš Knížek
Cyklus: WWP
Formát: 235x245, brožovaná
Počet stran: 60
Pořadí vydáni: první
Rok vydání: 2002
Vydavatel: František Kořán RAK

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení