železniční časopis, měsíčník
Aktuální pohled na ŽZO
Rozšířené číslo ŽM 8/25, vycházející před veletrhem TRAKO, nabízí další reportáž z okruhu v Cerhenicích. Jako obvykle jde o velmi pestrý materiál, byť tentokrát se poněkud disproporčně zaměřuje na jedno z vozidel - soupravu Talgo, kterou na okruh přivezly ze Španělska společnosti Renfe a Leo Express a jež si v mnoha ohledech zaslouží podrobnější pojednání.
Úsek Praha-Bubny - Praha-Výstaviště v provozu
V infrastrukturních tématech přinášíme pohled na postup modernizace železničních stanic v pražském uzlu. Tento rozsáhlý blok začíná v srpnu zprovozněným úsekem Praha-Bubny - Praha-Výstaviště a pokračuje články popisujícími aktuální situaci ve stanicích Praha Masarykovo nádraží a Praha-Smíchov.
Ozubnicové výhybky pro žst. Dolní Polubný
Podrobně se věnujeme i skutečnému technickému unikátu - speciálním ozubnicovým výhybkám pro stanici Dolní Polubný na právě modernizované trati Tanvald - Kořenov, které vyvinula a vyrobila prostějovská DT - Výhybkárna a strojírna.
Koralmbahn a elektrický provoz u GKB
V těchto měsících vrcholí přípravy na zprovoznění nové rakouské vysokorychlostní tratě Koralmbahn v celé délce. Toto dění, které je spojeno také se zahájením elektrického provozu u dopravce GKB, blíže sledujeme článkem, jenž se zabývá i přítomností různých rychlovlaků, včetně českého ComfortJetu.
Akutrolejových jednotek Mireo Plus B přibývá
V obsáhlém článku též nahlédneme na dodávky a provoz elektrobateriových jednotek z produkce společnosti Siemens Mobility, která dosud získala zakázky na celkem 90 vozidel typu Mireo Plus B.
Kronospan na železnici
V ŽM 8/25 naleznete také obsáhlou část věnovanou různým tématům z nákladní dopravy, z nich jedno popisuje průnik společnosti Kronospan do ČR. Součástí firemní kultury této rakouské firmy i její mateřské skupiny M. Kaindl je snaha využívat železnici v nejvyšší možné míře, což se projevuje též v činnosti českých dceřiných společností, díky čemuž v uplynulých měsících došlo k případům nových přeprav i na české železnici.
